Morgonpromenad

Morgonpromenad

fredag 14 februari 2014

Ångest, djur och pannkakstårta!

Det har minst sagt varit ett par händelserika dagar det sista.
Jag har varit nere i Värnamo och hämtat kalkoner år min kära vän Linda i Falköping.
Sen har jag spendrat en kväll hos min mor, och blivit lite bortskämd.
I går så sov jag, Hilda och Argus hos Linda, det var jätte trevligt och fullfart.
Det blir ju lätt ganska stimmigt med 3 barn och 3 hundar som alla ska ta sin plats ;).
Argus blir väldigt stressad av att vara borta men med övning så ska vi få färdighet :).
Denna gången så sov han iallafall några timmar på natten.

I går så blev vi bortskämda med jordgubbstårta som våra töser fixat.

Min ångest har bara blivit värre tyvärr, tror det har med att göra att jag byter medicin nu och då pendlar mitt mående väldigt mycket. Det blir ju inte lättare av att jag knappt får tag i min läkare och när jag väl gör det så skriver hon ut fel medicin till mig.
I natt så har jag vaknat ca var 20 minut och detta ger ju så klart inte de bästa förutsättningarna för en aktiv dag.
Men jag ska försöka härda ut i helgen, sen får det bli att jaga läkare på måndag igen.

Något som är otroligt mer positivt är att kaninbebisarna växer och mår bra :D.
I morgon ska jag försöka mig på att väga de och ta lite nya kort.
Nu håller jag bara tummarna för att rexen Gosan och blandisen Ulla kommer bli mammor snart med.

Sen har jag med mig en hel hög med pallkargar, så i morgon ( om jag orkar) så ska jag organisera lite bland burar till kaniner och framtida plantering i vår.
Jag vill även fixa en kompost någonstans.

Idag är jag som sagt väldigt trött och därför så kan det lätt bli lite hoppigt och konstigt när jag skriver, hoppas ni har förståelse med detta!

Jag blev lite inspirerad av kalkoner när jag var och hämtade åt Linda. Det jag funderar på är att skaffa kanske 2 som får gå ute på sommaren och beta mycket gräs och sen slakta av de i sep/okt.
Men i och med att jag inte ska avla så lutar det åt att jag kommer skaffa buttkalkoner. De är ju hybridkalkoner och inget jag egentligen vill främja. Men min tanke är att om de får växa långsammare så kommer de även att må bättre.

Sen är jag även sugen på att skaffa mig ett gäng jumbovaktlar. Jag tänker mig främst att kläcka upp de så det blir kött både till mig och Hilda men även Argus.
Enda kruxet med det är att jag måste köpa mig en ny äggkläckare....
Men vi får se, en dag i taget!  

Här kommer lite blandade bilder från de senaste dagarna!

Här är tjejerna inne hos fåren och myser!!

Argus och Ayla busar mer än gärna *hela tiden*

 Dessa snyggingar hämtade jag i förrgår, riktigt härliga djur *verkar det som iallafall ;)*

 Jag var bara tvungen att fota denna lilla sötisen!

 Efter en lång dag så bjöd jag på lamm i dragonsås och rostade rotfrukter.

 Två fina galningar  och deras jordgubbstårta!

 Ännu mer mys hos lammen!

 Sist men inte minst min kära Ulla.




1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig helg! Det var roligt att ha er här, och otroligt lyxigt med god mat serverad så där! =)

    SvaraRadera