Morgonpromenad

Morgonpromenad

måndag 3 februari 2014

En lång dag...

Idag har det varit en väldigt kämpig och lång dag....
Jag är som jag skrev lite snabbt i presentationen sjukskriven för depression och stress/ångest.
Så det kräver verkligen all min fokus för att komma ur sängen och faktiskt göra något. Ibland blir det en kopp kaffe och andra dagar orkar jag massor.
Men de små underbara djuren behöver ju alltid lite ompyssling och kärlek förstås.
Det kan vara kämpigt vissa dagar att ta hand om alla djur och hemmasysslor men samtidigt så är det väldigt energigivande för mig.
Så i morse pratade jag en stund med min underbara lillasyster ( det ger alltid positiv energi).
Sen var det dags att kolla till djuren, ge dem nytt vatten och fylla på kraftfoder och hö.
Alla  verkar trivas bra och ser friska och pigga ut.

Även de nya hönorna ( 2 bruna lohman) har inspirerat mina andra höns att börja lägga ägg.
Så snart hoppas jag att jag fyller mitt äggbehov. Det går alltid åt en del när dottern är här, för hon älskar att baka och gör helt otroliga vaniljmuffins med smörkräm *mmmm*.

Så tillbaka till kaninerna :) I morgon ska jag testa att släppa in honorna till hannen igen för att se om parningen gett resultat. Igår så avslutade jag efter Gosan :) Så idag ska jag fortsätta att prata om vår fina Ulla.
Hon är en blandraskanin på ca 1 år. Jag hoppas att hon redan är dräktig med Lakrits, men den som lever får se! Senare i vår så kommer jag para henne med Egon, tror att det kan bli väldigt fina ungar, speciellt pälsen. Det blir kanon att göra tofflor till både mig och dottern lagom till senhösten.


 
Sedan sist men inte minst kommer vår lilla Sotis :)
Hon är en ganska lugn blandraskanin. Även hon är parad med Lakrits så inom ca 4 veckor kommer det bli highlife här hemma :D. Men jag längtar så jag nästan blir tokig!!

Nu ska jag ut och rasta Argus en sista gång för denna dagen, i morgon kommer min ängel hem ( jag har henne varannan vecka). Godkväll på er!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar