Morgonpromenad

Morgonpromenad

tisdag 4 februari 2014

Så var denna dagen snart slut.....

Nu börjar dagen vankas mot sitt slut. Det har minst sagt varit en händelserik dag.
Jag startade dagen med en promenad i skogen och sedan utfodring av djuren.
Efter det så var det att bege sig in till stan ( nödvändigt ont).
Jag tog en kopp kaffe med mitt ex ( Hildas pappa) och tjötade lite skit :).

Sen var det dags att hämta prinsessan på skolan!! Äntligen är mitt hjärta hemma.

Vi åkte direkt hem till en kompis och matade och gick ut med hennes små hundar. Hilda fick mata, gå i koppel och ge godis till den ena hunden ( happy ) det är alltid väldigt uppskattat.

När vi sedan kom hem var vi riktigt hungriga, men innan vi kunde få mat i magen så var vi tvungna att såga upp lite ved och elda i köksspisen ( Jag har ingen elspis). Efter ca 1 tim så satt vi ner och njöt av kycklinggryta och ris.
Efter maten så ville Hilda baka, det blev jätte goda mördegskakor med jordgubbar och grädde.
Det är vad jag kallar tisdagslyx!! Argus fick ett par kaninben och en bit späck.

Jag håller på att bereda mitt första kaninskinn och idag fick jag lära mig min första läxa! Jag har haft skinnet i alunbad i 2 dygn. Sedan skulle hinnan skrapas av, vilket jag trodde att jag gjorde.
Men idag när skinnet var halvtorrt och jag skulle börja dra det mjukt så insåg jag att jag endast fått bort 20% av hinnan :(. Det är bara att börja om från början och blötlägga skinnet i alunbad igen.
Nu håller jag tummar och tår att det funkar så skinnet inte är förstört.
Men jag kommer lägga upp en fullständig rapport om skinnberedning från början till slut NÄR jag är klar vill säga :).

Nu ska jag gosa ner mig med dottern min, godkväll!!

Här ligger Argus och njuter av sin goda frukost :)



Lite samlade bilder från morgonpromenaden. det är få saker som är så skönt som att promenera i skogen!


Så här underbara ägg får vi av våra små pullor! Livsglädje!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är så kul att du garvar skinnen och blir riktigt sugen på att försöka sen. När du har lärt dig. och kan lära mig! =) Det blir spännande att höra fortsättningen.

    Härliga mattor i torpet också! Jättevackra!

    SvaraRadera
  2. Tack Linda :) Mattorna är från Jysk, det är 3 billiga trasmattor som jag sytt till en stor :) Bra och billigt! Jag ska givetvis lära dig SEN när jag kan ;)
    I morgon ska jag dra hinnan igen så då får vi hålla tummarna!

    SvaraRadera