Morgonpromenad

Morgonpromenad

lördag 8 februari 2014

En lördag hemma vid torpet!

Idag har vi tjuvkikat inne hos Sotis, jag räknade det till 6 fina välartade ungar :).
Igår hade jag förhoppning om att det kunde vara mellan 7-9 ungar men där gick jag bet.
Det ska bli riktigt kul att se hur de kommer se ut!

Sen har jag lagt en lång stund på att såga ved och städa både i trädgården och inomhus.
Min dotter gick iväg en sväng till grannarna på eftermiddagen så då passade jag på att dammsuga och moppa.

En annan sak som är mindre kul är att Argus kommit in i trotsåldern ordentligt och sticker från gården. Tydligen blir man helt döv när man närmar sig 8 månader * frust*. 
Så nu kommer han få vara i löplina och mer kontrollerad när vi är ute. 

Vad har hänt mer? Jo jag städade hos hönorna och byggde ett nytt hus till kaninen Ulla. Jag hoppas att hon också kommer få ungar snart. 

Nu på kvällskvisten så bakade jag och Hilda frallor som vi mumsade i oss till kvällsmat. 

Jag avslutar även idag med lite blandade bilder!!!

Här under så gömmer sig de små liven.

Lite mer bilder på mina underbara liljor och fina symaskin!

Idag började de vita slå ut!

                       Livets träd!

1 kommentar:

  1. Sex är inte fy skam heller! (sex ungar alltså, missförstå mig rätt) Det blir spännande att se vad de får för fäger sedan. Får se hur länge du kan hålla dig innan du tar upp och fotar dem. =)

    Livets träd var jättevackert, det gillade jag!

    SvaraRadera