Morgonpromenad

Morgonpromenad

tisdag 4 februari 2014

En händelserik natt!

I natt vaknade jag av att Argus helt plötsligt står och skäller oavbrutet samtidigt som han stirrar ut genom fönstret. Jag flyger upp ur sängen och vad ser jag...jo herr räv!
Jag skyndar mig till dörren och släpper ut Argus, han springer inte iväg utan står på ett par meters håll och skäller. Jag släpper sedan in honom och tror att allt är frid och fröjd.
Jag kryper ner i det varma täcket och försöker komma till ro igen.
Efter ca 15 minuter så får Argus ett till utbrott...
Denna gången är räven bara 3 meter från vårt vardagsrumsfönster.
Jag släpper ut Argus och säger " ta honom".  Han springer efter räven i en väldig fart och jagar ut honom i skogen igen. Jag går ut och ropar in honom efter ca 5 minuter och Argus kom nöjd inspringande.

Nu är ju både hönor och kaniner inlåsta på natten men till våren när jag kommer ha djur utomhus så ska jag lägga extra krut på att göra de rävsäkra.

(Bilden är lånad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar