Morgonpromenad

Morgonpromenad

lördag 15 februari 2014

Premiärslakt på Gagneberg!

Idag så har jag slaktat min första kanin helt själv, utan att någon är med att instruerar.
Det gick bra tycker jag om än lite kladdigt och bökigt.
Fast det är ju som allt att träning ger färdighet.
Det känns iallafall riktigt bra att ha gjort det själv nu, det ger en liten självsäkerhetsbuff och banar väg för framtiden.

Pälsen ville jag tyvärr inte ta tillvara på då kaninen som jag slaktade fällde sin vinterpäls.
Men det blir flera middagar till mig och dottern och även mat i nästan 2 dagar till Argus.
Det är tur att jag och dottern är små i maten :).

Sen har jag inte gjort så mycket vettigt idag. Var ute en sväng med Argus och plockade lite i trädgården. Gav djuren mat och vatten så klart men det gör jag ju varje dag.

Sen har jag diskat och tvättat lite. Känns nästan som en förkyldningsbacill är på gång.
Jag är lite seg och trött i kropp och själ.

Så nu tänker jag faktiskt gå och lägga mig. Förhoppningsvis är jag piggare i morgon så jag kan ta och fota och väga de 7 små kaninungarna ( som är 8 dagar idag).
Jag tog faktiskt upp en idag och tjuvkikade lite och ögonen har öppnats nu :).
De är verkligen jätte fina!

 Så här koncentrerad ser Argus ut när jag styckar kanin.

 Ett av låren, helt ok storlek.


 Så här såg han ut ostyckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar