Morgonpromenad

Morgonpromenad

söndag 2 februari 2014

Var ska jag börja....

Hmm det är frågan det?
Jag tror att jag börjar med mina kaniner. 
Tanken med att ha kaniner är för att vi ska få kött i frysen men också för att jag ska bereda skinnet *jag tränar på detta nu *. 
Jag har 2 hannar varav en blandras och en rexkanin. Blandraskaninen heter Lakrits och kommer förhoppningsvis bli pappa om ca 30 dagar. Rexkaninen heter Egon och är ca 15 veckor så han får bli pappa längre in på våren. 

Här har vi en bild på Lakrits :) Han mumsar på lite ljung i vinterkylan!
(Och om du läser detta Linda så var han visst inte helsvart ;))

 Här är lilla Egon, fortfarande lite blyg och försiktig. Men snart har han vuxit ikapp och blivit en riktig man! Han är en rexkanin så hans päls är helt gudomligt len.


Sen kommer vi till damerna! Först ut har vi Gosan, hon är också en rexkanin. 
Förhoppningsvis så har det tagit sig vid parningen med Lakrits, så med lite tur får jag en kull i slutet på februari. Hon är ca 6 månader gammal och är en riktig tuffing. Man ska helst inte vara inne i hennes hem och rota för mycket och att bäras på ska vi inte ens prata om ;).

Nu blev jag akut trött :D zzZZZzzz
I morgon kommer fortsättningen.....Natti natti!!









2 kommentarer: